Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage (lata 2004-2010) był typowym modelem rekreacyjnym z mniejszymi możliwościami terenowymi. Taką charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2010 roku. Sportage III został diametralnie odmieniony stylistycznie w stosunku do archaicznie wyglądającego poprzednika.

Kia Sportage 2009 - lewy tylny reflektor - wyłączony
Kia Sportage 2009 - lewy bok
Kia Sportage 2009 - widok z przodu
Kia Sportage 2009 - prawy bok

Generacje Kia Sportage

Sportage III

Trzecia generacja Kii Sportage to, w porównaniu do poprzedników, nie krok, a skok naprzód w kwestii designu. Niezależnie od tego, od której strony spojrzymy, nadwozie koreańskiego SUV-a prezentuje się atrakcyjnie i niebanalnie. Z przodu uwagę zwracają światła (te główne, jak i te ulokowane w zderzaku) oraz atrapa chłodnicy. Linię boczną wyróżniają duże powierzchnie blach i wąskie szyby, które w połączeniu z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami i dużymi kołami nadają karoserii bardzo muskularnego charakteru. Pas tylny rzuca się w oczy za sprawą dużych, wysoko zamontowanych lamp, wąskiej szyby i wyraźnego „wcięcia” karoserii tuż nad zderzakiem. Jak widać, wybranie niemieckiego studia projektowego do wystylizowania Sportage’a dało efekt.

Stylistyczny skok do przodu objął także wnętrze uterenowionej Kii. Deskę rozdzielczą opatrzono w szeroki pas ozdobny (którego srebrna barwa urozmaica ciemną kolorystykę), a także modnie zaprojektowany zestaw wskaźników i elegancki panel wentylacji. Co ważne, atrakcyjne wzornictwo udało się połączyć z bezproblemową obsługą i wysoką czytelnością zegarów. Najpoważniejszy atut kabiny poznamy jednak, gdy przyjrzymy się tworzywom wykończeniowym – pochodzą one z wysokiej półki, a spora część z nich jest miękka w dotyku.

Kolejne atuty wnętrza poznajemy przy ocenianiu jego przestronności. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a przestrzeń przeznaczoną na bagaże należy uznać za absolutnie imponującą. W kabinie pasażerskiej zastosowano obszerne i bardzo wygodne siedzenia, dzięki czemu nawet wielogodzinna jazda nie jest specjalnie męcząca. Jedyną istotną wadą wnętrza jest nienajlepsza widoczność ograniczana wąskimi szybami i dużymi słupkami C.

Podczas jazdy, koreański SUV pokazuje swój wszechstronny charakter. Na prostej drodze auto zachowuje obrany kurs jazdy, a podczas pokonywania łuków stabilnie trzyma się drogi. Gdy na drodze pojawiają się dziury, Sportage również radzi sobie doskonale, informując podróżnych wyłącznie o naprawdę dużych nierównościach. Kiedy zaś kierowca postanowi zjechać w teren, auto pokazuje zalety dużego prześwitu i opcjonalnego napędu czterech kół. Podczas jazdy nie bez znaczenia jest też udany układ kierowniczy, który pracuje niezwykle bezpośrednio.

Jeśli atrakcyjnie wystylizowane nadwozie, przestronne i dobrze wykończone wnętrze oraz dopracowane podwozie okażą się niewystarczającymi argumentami do kupna koreańskiego modelu, warto zwrócić uwagę na warunki zakupu i eksploatacji. W cenniku Sportage’a widnieją rozsądnie skalkulowane kwoty, a warunki gwarancji wyprzedzają te u konkurencji o lata świetlne. Ważnym aspektem jest też całkiem bogate wyposażenie seryjne – standard objął m.in. komplet poduszek powietrznych, ESP, „elektrykę” szyb i lusterek bocznych, „klimę”, światła przednie do jazdy dziennej, a także 16-calowe obręcze aluminiowe. Ciekawym elementem wyposażenia opcjonalnego jest rzadko spotykane w tym segmencie podgrzewanie tylnych siedzeń.

Sportage II

Choć, w odróżnieniu od następcy, Kia Sportage II. generacji nie porywa swoim wyglądem, nadwozie ma zgrabną bryłę i przyjemne dla oka detale. Mniej atrakcyjnie prezentuje się kokpit, a wrażenie to pogłębiają nie najlepsze jakościowo tworzywa wykończeniowe. Na szczęście, całość solidnie poskładano, a kierowcy zaproponowano banalnie prostą obsługę funkcji pokładowych. We wnętrzu podobać może się też mnogość funkcjonalnych rozwiązań oraz satysfakcjonująca ilość przestrzeń dla podróżnych. Szkoda tylko, że ta ostatnia została wygospodarowana kosztem pojemności bagażnika.

Do napędu Sportage'a wybrano trzy silniki - benzynowe 2.0 i 2.7 V6 oraz wysokoprężny 2.0 CRDi. Najlepiej skusić się na diesla, bo jest wystarczająco dynamiczny, w miarę oszczędny, a do tego całkiem niezawodny. Jeszcze trwalsze okazują się jednostki benzynowe, ale zapewniają niewiele lepsze osiągi przy odczuwalnie wyższym zużyciu paliwa. Wysoko ocenić trzeba podwozie koreańskiego auta - na szosie gwarantuje dobre właściwości trakcyjne i przyzwoity komfort, a w terenie pozwala swobodnie pokonywać niewielkie przeszkody.

Opinie na temat usterkowości kompaktowego SUV-a Kii dzielą się na dwie grupy - negatywne opierane na poglądach dotyczących "Koreańczyków" z lat 90. oraz pozytywne bazujące na doświadczeniach użytkowników. Ci ostatni listę typowych przypadłości Sportage'a ograniczają do problemów z młodszymi wersjami diesla (jego konstrukcję unowocześniano), hałasów dochodzących z zawieszenia oraz defektów napędu 4x4 związanych z jego intensywną eksploatacją. Co ważne, wysoka niezawodność modelu idzie w parze z niskimi cenami zakupu oraz umiarkowanymi kosztami serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage

Kia Sportage III - jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Kia Sportage II - jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage 38,35

Kia Sportage 30,64

Kia Sportage 45,41

Kia Sportage Orange 70,84

Kia Sportage 33,08

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

pioter90 30,01

lukas19823 81,69

Gagat 30,14

malhun 30,05

brzozzhems 96,59

goferer 30,02

oldboy49 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Po naprawie
Po naprawie Witam. Bryka po naprawie- przeglądzie. No może częściowo bo jeszcze na wymianę...
3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe.
3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe. W zwiazku z wizyta znajomych Aisha miala bardzo duzo roboty. Wizyta krotka, ...
Na Rajd Paryż-Dakar nie pojadę. Przynajmniej nie Aishą.
Na Rajd Paryż-Dakar nie pojadę. Przynajmniej nie Aishą. Nieco rozochocony wcześniejszymi wyprawami na pustynię, puściłem wodzę fantazji ...
Zima, zima
Zima, zima Co do remontów mam nadzieję że po wymianie tych gratów będzie ok. A tymczasem b...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Mercedes GLK
250 BlueTEC (204 KM)
Ford Kuga
2.0 Duratorg TDCi (140 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana
Rocznik: 2013. Przebieg: 6 900 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 790 zł 89 900 zł
Zyskujesz: 23 890 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD HP AS&G Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD HP AS&G
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 105 290 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 18 390 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 44 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Autko naprawdę fajne, ładne, dobrze się prowadzi, a w droższych wersjach nieźle wyposażone. Bardzo dobre fotele, nawet na długich trasach (kilkaset kilometrów) kierowca nie męczy się w aucie. Nie najgorsze materiały we wnętrzu. Do cherlawego silnika, można się przyzwyczajić. Gdyby nie to fatalne zużycie paliwa byłoby 5.

dodał: Kuba
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Olbrzymi postep wzgledem starej wersji - ladny, wygodny, przestronny ale... nadal slabe przyspieszenie i duze zuzycie paliwa

dodał: itbs@itbs.com.pl
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

duze spalanie , nadaje sie do jazdy turustycznej , poza spalaniem wszystko super za ta cene !.

dodał: Darek Z

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage I Standard - galeria społeczności Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna Kia Sportage Kia Sportage 2008 Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage 2009
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

  • 1.
  • 4,50 Kia Sportage II 2.7 i V6 (175KM) 2007r.
    dodał: bzyku74, 03.05.2013

    Od założenia gazu minęło 14 tys km autko miało 66 tys . w tym czasie raz pojechałem na regulację po około trzech zbiornikach , autko na gazie spisuje sie naprawde rewelacyjnie minimalne spalanie to około 13 l co wydaje sie naprawdę eszczędną norma , z czystym sumieniem moge polecic to auto

  • 2.
  • 5,00 Kia Sportage III 2.0 DOHC (163KM) 2010r.
    dodał: Slim, 09.03.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

98 komentarzy

82 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

~mark~mark

ogrzewanie

~rycho~rycho

Do ~marko: mam od paru miesięcy kijanke i teraz dopiero ogrzewam wnętrze, no i okazuje się ze grzeje tylko lewa strona.
czy wyjaśniłeś os na ten temat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
7 829
Przejechany dystans
4 118 611 km
Zatankowanego paliwa
267 146 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
531
Wydanych pieniędzy
220 591 zł
Średnie wydatki na auto
808 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 108
Wydanych pieniędzy
756 096 zł
Średnie wydatki na auto
2 770 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (273)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Na podstawie 49 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: K.A.R.L.O.S, dodano: 03.08.2013 14:34

Zużycie paliwa stabilizowało się przez pierwsze tysiące kilometrów. Całość powoli się ułożyła i teraz jest naprawdę bardzo dobrze. Na trasie przy ekodrivingu można zejść przy wskazaniach komputera w okolice 6,7 litra, w trakcie normalnej jazdy średnie spalanie oscyluje w okolicach 7,8 litra. Jak jeździ żona to wychodzi 9 ale ona ma ciężką nogę więc wniosek jest taki, że jak chce się oszczędzać to można. Jeśli chodzi o LPG po załozeniu instalacji STAG 300 Premium średnie spalanie gazu to 9-10 litrów. Ale jak się chce to można poniżej 9 (ekodriving)

pełny raport Kia SUV 2.0 DOHC

autor: brzozzhems, dodano: 10.04.2012 08:26

Samochod spala mi w przedziale 8-13L/100km co uwazam za swietny wynik w SUVie z ponad 160 konnym silnikiem, napedem 4x4 i automatyczna skrzynia - dodam ze nie zdazylo mi sie jeszcze jezdzic bez wlaczonej klimatyzacji. Przy odrobinie checi mozna wrzucic "6", wlaczyc tempomat i cieszyc sie z malego spalania na autostradzie.

pełny raport Kia SUV 2.0 DOHC

autor: marcin@verbum.c, dodano: 01.01.2011 23:21

Spalanie zdecydowanie przekracza wartości podawane przez producenta. Trudno zejść poniżej 7 litrów nawet przy bardzo oszczędnym operowaniu gazem. Włączenie tempomatu też podnosi spalanie. Najdziwniejsze jest to, że przy stałej prędkości 90 km/h spalanie cały czas utrzymuje się powyżej 7 litrów.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V 142KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także